Skankaloss festival i Gagnef!

Nu är man hemkommen från skankaloss festival i Gagnef, o ja kan säga att det var fanimej bland de bästa tillställningar jag varit på. Stämning, bra väder, skönt folk, asbra plats, ja allt va fan bra!
Jag ,Pontus,Staffan,Thomas o Jenny anlände på torsdagskvällen efter en färd i en helt knökfull bil, upp med tält o grejjer o sen vare bara att hugga in på ölen, efter ett tag kom Andreas Lönnberg o gjorde oss sällskap. Efter många öl så kom vi på att man kunde dra ner till vattnet, d v s dalälven o chilla, där badade folk o stämningen var på topp, full blev man också o kvällen avslutades med att man somnade in i tältet. cirka 3 timmar efter att man somnade så vaknade man igen av att tältet var så jävla varmt att man höll på att dö, då fick man bita ihop o gå ut o sätta sig, där var det också varmt, vi är nu alltså inne på fredagens händelser. På fredagen så anordnades den årliga fotbollsturneringen, Jag, Thomas,Pontus,Jenny,Staffan,Andreas o Anders Liv var ett  lag, solen stekte ju som bekant på  och att spela boll då var lättare sagt än gjort. Det blev torsk i alla 3 matcherna, men vi gjorde 1 mål, haha! efter turneringen, som för övrigt vanns av Malmö så chillade vi bara tills kvällen kom, då var det fest igen,eller vafan vi badade ju också mellan fotbollen o kvällen! På kvä'llen dracks det öl och man umgicks i diverse camps med diverse trevligt fölk, top notch alltså!
Det blev även en vända inne på området med lite dans för min del. Lördagen började på samma sätt som fredagen, d v s att man inte stod ut att ligga i tältet längre än till klockan 9 typ. men nu var ,man ju så smart att man tog med sig madrassen ut o låg i skuggan av tältet, jäääj! jaja, lördagsförmiddagen bestod mest av chill i skuggan, ett dopp i plurret blev det också! men vid 5-6 tiden så drogs det igång en hejdundrandes skateboard tävling i minirampen utanför området, folk körde som galningar o Eskil som va speaker är också en galning, roligare snubbe får man fan leta efter! Efter att många tricks hade avverkats i böjarna, o ännu fler rövarhistorier hade dragits av Eskil, så var det dags för final i tävlingen! o tror ni inte att det var Pontus o Andreas i final mot nåra gamla skategubbar (i den här tävlingen körde man i lag!) tyvärr så fick publiken avgöra alltsammans o våra kära borlängebor fick se sig besegrade av snubbar som var dubbelt så gamla, men ingen hängde ju läpp för det. kvällen kom så småning om, och öl dracks igen,festen var i full gång o kul hade vi! jäää

detta är ju förstås bara ett litet utdrag ur vad som hände, men jag säger bara en sak, åk till gagnef på festival nästa år, det är så jävla fett!

//Sebbe

Kommentarer
Postat av: Staffan

My swagger is top notch. Vert ä ja vert ä ja!!?

2008-07-28 @ 13:46:44
Postat av: gagnefbo

Du kan inte mena allvar du som skriver detta. Jag har bott i gagnef hela min karriär som sopgubbe och det enda jag ser av staden är skräp. Det händer ju för fan ingenting. Ni säger att det dracks alkoholhaltiga drycker? Jojo, då vet jag vad som ska städas imorgon. kuk

2008-08-01 @ 17:23:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0